Petra de Groot

Hi, Ik ben Petra!

Fotograferen doe ik al heel lang. Echt serieuzer fotograferen vanaf 2009. Sinds 2012 ben ik lid van een fotoclub. Inmiddels fotografeer ik met een systeemcamera van Sony en de bijbehorende lenzen.

Per 2018 ben ik lid van fotoclub Heiloo (HAF), waar ik het nog steeds erg naar mijn zin heb. Daarnaast zit ik ook in de seriegroep van de club. Het maken van series vind ik echt een uitdaging. We maken zowel ieder ons eigen series maar ook series van opgedragen thema’s.

Voor Atelier Magazine fotografeer ik ‘de Kunstenaar in zijn/haar Atelier’. Daardoor reis ik door het hele land, en zelfs in België geweest, om een portret te maken. Ik neem dan mijn studioflitsers mee. Altijd weer een leuke ontmoeting met kunstenaars. Iedereen vindt het leuk om gefotografeerd te worden en om zichzelf terug te zien in het Magazine.

Wat ook erg leuk is om te doen is het fotograferen van Miniaturen. Ik doe dit alweer 10 jaar samen met twee vriendinnen. Verhaaltjes maken met de kleine modelbouwpoppetjes samen met iets uit het dagelijks leven.  Eigenlijk altijd komt er wel iets grappigs uit.

Wij houden van reizen en natuurlijk gaat dan de camera mee.

Met een groepje vriendinnen fotograferen we ’s avonds of ’s nachts het Noorderlicht, de Melkweg, of een bijzondere maan, als de apps aangeven dat we dit kunnen zien. Vaak is het heel koud, omdat het meestal winter is als dit te zien is. Maar altijd weer blij dat we op pad zijn gegaan.

Wil je meer weten? Neem dan een kijkje op mijn website:

www.fotografiepetra.nl

Reflectie en Vervreemding