Teylersmuseum Haarlem

Vrijdag 20 januari bezochten we met 6 clubleden het Teylersmuseum in Haarlem voor de tentoonstelling “Hockney’s Eye”.

In de tentoonstellingszaal kun je Hockney’s tekeningen, schilderijen, fotografische en digitale werken zien. Interessant zijn Hockney’s theorieën over perspectief en het gebruik van optische hulpmiddelen, zoals vele beroemde kunstenaars dat in het verleden ook hebben gedaan.

foto’s: Yolanda en Tineke

Verder hebben we van de mogelijkheid gebruik gemaakt om de theatrale tour “De Lorentz formule” mee te beleven. We werden door twee acteurs meegenomen in de levensgeschiedenis van de nobelprijswinnaar Antoon Lorentz (1853-1928). We kregen toegang tot zijn werkkamer en laboratorium, waar je normaal geen toegang hebt.

Bijna een uur lang werden we getrakteerd op levendig spel op zoek naar de formule van deze wetenschapper. Erg leuk.

Na al deze wetenswaardigheden was het tijd om een leuk restaurant op te zoeken, waar we gezellig hebben nagepraat onder het genot van een hapje en drankje.

De foto’s van dit uitje zijn hier te zien.

Foto’s: Peter en Yolanda