Reflectie en Spiegeling

Voor het thema Reflectie en Spiegeling zijn 9 meerluiken ingeleverd. Tineke was het jurylid. Het gehele rapport is hier te lezen.

Op nummer 1 eindigde het meerluik van Ida:

Ida Visser

Tineke: “Het thema is hier goed gebruikt. We zien veel spiegeling en reflectie, alle twee zijn ze hier aanwezig. De kleuren zijn zacht en matchen goed met alle drie de foto’s. De speelse manier waarop de foto’s in de collage geplaatst zijn maakt deze bijzonder. Haarscherpe avondbeelden maken het geheel sfeervol.

Voor de tweede plek koos Tineke de foto van Petra de Groot:

Petra de Groot

Tineke: “Hier is het thema goed verbeeld. De collage is goed opgebouwd met boven drie beelden met lucht, onder met water en in het midden voel je de warmte. Je zou het als drie elementen kunnen samenvoegen, lucht,
vuur en water. De zon in het midden lijkt de beelden te verbinden. Het zwarte kader maakt het ondanks negen verschillende beelden een rustig geheel. Mooi gedaan”.

En toen werd de keuze moeilijk. Daarom staan er op de derde plek twee meerluiken. Deze creatie van Cris:

Cris Bakker

Tineke:” Deze collage heb ik heel lang bekeken. Het zou ook goed passen in Abstract Patronen. Door de opvallende en af wijkende manier is het een bijzonder geheel geworden. De reflectie lijkt in het midden samen te komen
in de “ Mijn oog wordt steeds naar de witte plek in de foto rechtsonder getrokken, wat ik jammer vind.

En het meerluik van Hetty:

Hetty Deinum

Tineke: ” Na lang kijken lijkt het er op dat de fotograaf creatief is geweest met één foto. Er zijn stukjes uit de foto gesneden en allemaal op een andere manier bewerkt. Het geheel maakt het een rustig en diffuus beeld. De kleuren matchen goed, zelfs de zwart/wit beelden vind ik niet storen in het geheel. De foto linksonder had iets zachter van kleur gekund.

Alle inzendingen zijn natuurlijk te bekijken in de galerij.

Dit was het laatste meerluiken-thema van dit seizoen. Na de zomer hopen we weer bij elkaar te kunnen komen in het Trefpunt voor het nieuwe seizoen.